< Till bloggens startsida

651

Brogårdsgymnasiet i Kristinehamn kan dra åt helvete!

För ca en månad sen fick jag ett majl ifrån skolsköterskan
där det ungefär står så här;


Hej Miranda, jag har blivit
ombed att skriva till dig ang din studiesituation. Du har
varit borde ca 60% sen efter din mammaledighet (15Mars),
och jag sa ju till dig att det är tufft att bli mamma ;).
Nu är det viktigt att du kommer till skolan i fortsättningen för
att kunna få G eftersom närvaro är viktigt.

MVH Maria **** Skolsköterska


Jag svarade tillbaka ett argt majl när jag skriver blandannat
om att skolan kan dra åt helvete eftersom skolan aldrig har
tagit hänsyn till mig som de enligt lag ska eftersom jag har
asperberssyndrom och dessutom nu är mamma.

Nu en månad senare svarar rektorn! (jag vidarebefodrade majlet
till rektor och biträdande rektor och kurator)

Jag tänker inte fortsätta mina studier på Brogårdsskolan - har sökt
distansgymnasium istället så jag kan sitta hemma och plugga och
samtidigt vara med Elias!


Kommentarer
Maria || Bloggdesign

Suck på skolorna!

2011-05-03 @ 19:51:02
URL: http://mirraz.blogg.se/
Anonym

Varför ska dom tänka på dig när du själv satt dig i sitsen att skaffa barn? :s

2011-05-04 @ 10:47:18
Miranda - Elias mamma

Anonym: Ja det är inte bara för att jag skaffat barn, är för jag har aspergersyndrom som dom enligt lag ska ta hänsyn till :)

2011-05-04 @ 11:01:42
URL: http://fairytalez.blogg.se/
Anonym

Konstigt att alla andra med psykiska störningar går i skolan och sköter sig?

2011-05-04 @ 12:53:42
Fireass

Asså anonym fitta dra åt helvete och skaffa dig ett liv ! :D:D

2011-05-07 @ 08:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0