< Till bloggens startsida

409

Ojoj gårdags kvällen var inte kuuul!
Igår kväll vid 20.00 tiden började jag
få världens smärta mellan brösten som
sträckte sig ut i ryggen och lite ner i
magen.
Älsklingen ringde 1177 och de sa nästan
direkt att vi skulle ringa förlossningen
i Karlstad. Slutade med att jag satt
i ett samtal med en barnmorska där och
hon bad oss att komma in...

Mamma och pappa kom och hämtade oss
för att köra oss dit, när vi väl kom till
Karlstad förlossning träffade vi först en
barnmorska som börja känna på magen.
Allt verkade jätte fint och nu idag
har bebisen vänt sig med huvudet neråt!
Vi gjorde CTG och lyssna och tittade på
bebisens hjärtslag och jag fick en knapp
att trycka på när jag kände fosterrörelser.
Låg där i halv panik eftersom ibland försvan
hjärtljuden - men bm sa att de var för att bebisen
kom för långt ifrån apparaten som mätte hjärtljuden.

Efter CTG kom en läkare och mätte mitt blodtryck
och hon sa efter ett par minuter att vi skulle gå
iväg till akuten för att göra ett EKG på mig!
När vi gjort EKG säger läkaren att vi ska sätta oss
ner i väntrummet ett tag eftersom hon måste
diskutera mitt EKG med en annan läkare - jag blev
så klart jätte nervös över att jag hade fel på hjärtat.
Men efter en stund kom och tillbaka och sa att det
inte verkade allvarligt - men om jag får sån smärta
jag fick igår kväll igen så ska jag åka in direkt.

Sammanfattning av det hela:
Bebisen mår prima i magen och jag verkar också
helt frisk förutom att jag har magkatarr!




Kommentarer
Jossie - Gravid i v. 33

Skönt att allt var okej med både bebis och dig! :)

2011-01-02 @ 21:31:08
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
MANDY- GRAVID

usch och fy ! :/ men skönt att allt var bra med elias och att du "bara" hade magatarr :)

2011-01-03 @ 13:06:28
URL: http://mandyys.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0