< Till bloggens startsida

25

Dikt från verkligheten!

Är det verkligen rättvist att ge den man älskar skit?
Är det verkligen rätt att inte berätta sanningen direkt?
Är det rätt att förhala sanningen tills nån iallafall får reda då den?
Är det inte bättre att berätta som det är direkt,
Ska man inte vara ärlig mot den man älskar och sina vänner?
Varför såra den som står än närmast när man vet själv att
man gör fel?
Varför bara se på när sina vänner spottar på den man älskar.
Varför inte säga ifrån?
Om man håller på så här är man nog verkligen svag.

Kommentarer
Anonym

Livet är kort, det kan vara meningslöst.

Livet är här och nu, se verkligheten och dröm ej mer.

Livet som vi endast får uppleva än gång, dags att göra det värt att leva för!



Den personen som ej ärlig är, fruktar att få ett annat ärr. Ty jag lovar att aldrig vara oärlig utan orsak. Men säg mig, varför plåga sig själv när vi vidare kan gå? Vi kan klara oss ändå!



Ingen ska spotta på en vän sin, du mår icke säga att jag gjort detta. Ty det är ej min vilja.



För vår skull, lämna mig här och nu, nått annat vore att förringa verkligheten!

2008-09-20 @ 15:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0