< Till bloggens startsida

Gästskribent

Av Alexander Heige
Är livet nödvändigt?
- Nu uppfattar ni mig som emo efter den där meningen!

Jag sitter bara och tänker för mig själv just nu!
För jag vet!
Jag vet att det finns människor där ute som
har dessa tankar i huvudet just nu:

"Det är lika bra att jag tar livet av mig, jag har inget att leva för"
"Är det någon som vet att jag existerar? Är jag viktig?"
"Det är ingen som skulle bry sig om jag dog"

Alla citat ovanifrån är från min bakgrund där jag har fått
höra dessa meningar i flera år från bekanta och människor
runt omkring mig!

Jag är trött på att människor! Fina människor ska må dåligt
och ha dessa tankar!

Visste du att 70% av alla tankar vi har per dag är negativa?
70%!!
Varför är det så? Är det genetiskt biologiskt? ÄR vi skapta
att vara så pass självkritiska och kritiska mot andra ?

Mitt förslag till dessa som mår dåligt:
Hitta någonting som du mår bra av att göra och:
GÖR DET!
GÖR DET NU!
GÖR DET FÖR ALLTID!
OCH TVEKA INTE!

Det ända som hindrar dig från att må bra!
Det är dina egna tankar!
Ditt eget huvud!
Din egen hjärna!

UT OCH GÖR NÅGONTING!
RING EN VÄN!
OM DU INTE HAR NÅGON VÄN?!
RING BRIS?!

Du måste ha någonting som är värt att leva för!
När du hittat det, kommer du aldrig att vilja ens tänka på döden!

/Alexander Heige - Gästskribent

Ps. Älskar dig Miranda Skrak, det är du som är mitt ljus
i denna mörka höst.ds


Kommentarer
Ida

Väldigt bra skrivet !!

Resten av bloggen också förövrigt!

Kramar Ida

2008-10-19 @ 01:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0